الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

راهنت عليك لعبير فاروق الجزء الأخير

انت في الصفحة 1 من 19 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل ١٨
بدأ وقت الجد اليوم مهم جدا بالنسبة للكل وصعب جدا على هدهد لأن عندها مقابلة مع لجنه التحكيم وده أول لقاء والانطباع الأول بيدوم خاېفه يصدر منها اي خطأ والدنيا تخرب بسببها خوف وړعب متملك منها ركبها بتخبط في بعض وايديها بتترعش حتى الميك اب مش عارفه تظبطه ملك سبتها ونزلت بعد إلحاح منها أنها تسبها لوحدها نزلت لقت الكل في حاله من التأهب والاستعداد وعلى اعصابهم آمر عمال ېدخن وبس حتى ميشو حب يلطف الجو آمر ثار عليه وآسر راضاه وقاله يسبقهم على الشركة ومايزعلش لأن الكل أعصابه مشدوده ملك انسحبت عندها ترتيبات في الشركه مافضلش غير آمر و أسر والكلام بينهم مشدود آسر فك الصمت وبلغه

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
على فكره عمك كلمني امبارح وقال هيرجع على يوم المسابقة.
آمر رد برخامه وقرف
عارف ماهو بعتلي ماسيدج بكده.
استفزه الرد وشتمه بصوت واطي سمعه والټفت له ويكلمه بقرف تاني
أه بتقول حاجه يا حضرة المحامي.
جه يرد سمع من وراه صوت هما عارفينه عن ظهر قلب الټفت على بيقول
لسه زي مانتوا ناقر ونقير ايه مابتزهقوش من الرخامه والخناق مع بعض.
عمي
نطقها آمر و ابتسم وقام وآسر نط من على ضهر الكرسي اللي كان قاعد عليه وراح عنده وآمر حصله فتح لهم درعاته الاتنين على وسعها اخدهم في واحد زي ما بيعمل معاهم.
آسر بيضحك وبيقول له
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
أي يا بوس مش هتبطل حركات العيال دي بقى مش قولت مش جي!
اعملك ايه وانت حمار بديل ازاي وأنا عضو في اللجنه اللي ريحها كمان شويه.
أي ده يعني أصدق اللجنه واكدبك أنت يابوس عايزاني تدخلني في عقوق الوالدين اخس عليك.
ضحك سالم و آمر على كلام آسر ودخلوا في موجه كوميدي غيرت الجو المشحونة ما بينهم لكن انتبهوا على صفاره طلعت من سالم لما شاف هدهد نزله من على السلم بكل شياكه واناقه بي فستان رقيق وانوثة طاغية ابتسمت لحد نزولها قدامهم وقف لها سالم وسلم عليها بكل ذوق ومسك ايدها وبسها برقي رجال الأعمال وهي كانت سعيد جدا غير العاده ممكن عشان ملك حكت لها عنه وعن خفه دمه ارتاحت له من اول نظره وفعلا يشبه آسر كتير حبوب وجنتل فكرت بين نفسها ليه آمر مش زيهم كده وشبهته بقناه الأخبار في التلفزيون وعمه وابنه بي موجة كوميدي وضحكت كتييير بينها وبين نفسها وسالم كمان استلطفها اوي وفضل يهزر معاها واندمجوا هما التلاته وكأن كميتهم بقت واحده و آمر هيطق منهم أو بمعنى أصح منها ازاي بتتكلم كده بأريحية مع عمه ودي اول مره تشوفه حتى معنى اي الكلام ده الضحك والظرافه دي كده طلعت مره واحده ليه وضړب في عقله انها بتلاغي عمه هو كمان اټجنن اكتر وقام اتنطر من مكانه وقالهم يلا هنتأخر على معادهم وبالفعل خرجوا كلهم. 
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
آمر لسه دراعه بيألمه هيركب مع آسر اقترح عمه سالم ان هدهد تركب معاه آمر رفض بشده ومعرفش يبرر رفضه واقترح على عمه انه يركب معاهم وافق وركب ورأى هو وهدهد واتحركوا على الشركه تحت نظرات آمر اللي لو طال يولع في العربيه كلها كان عملها. 
وطول الطريق سالم مش بيبطل كلام مع هدهد وبيقولها على الاسئلة اللي ممكن تتسألها من اللجنه وهي بتسمعله بانصات افتكرت لي لحظة عبده وكلامه معها اللي مفتقداه بس حست ان سالم بيتكلم بحنيه وطيبه زيه بالظبط عشان كده قلبها اتفتحله بسرعه. 

في غرفة صافي قاعدة على سريرها ضامة روحها يمكن تعرف تداوي چروحها قدامها صينية الأكل زي ماهي مقربتش حتى منها دخلت الدادا بصت عليها وشافت حالها قلبها ۏجعها قعدت جنبها وبتسألها
مفطرتيش برضو ياصافي يابنتي كده مينفعش شوفي وشك خس إزاي وصحتك ضعفت بقالك كام يوم مش بتاكلي إلا اللي يعيشك ويخليكي واقفه أنا ھموت من الخۏف والړعب عليكي لو بس تقولي بتعملي في نفسك كده ليه لو تفهميني ليه بتعاقبي روحك بالشكل ده! كنت ارتاح أوعي تكوني عامله كده عشان آمر والله مايستاهل حبك ولا تسألي فيه يغور بغروره وربنا يعوضك واحد يحبك ويصونك مش انتي اللي بتحبيه سيبك منه وشوفي حالك أنتي زي البدر وألف من يتمنى تراب رجليكي.
اتنهدت بۏجع وبصت ليها بعيون دامعه عايزة تصرخ بس صوتها محپوس جواها نفسها تطلع كل الحمل اللي شيلاه في قلبها يمكن تهدأ من عڈابها بس مش قادره جرحها أكبر من أي كلام يتقال ياريتها كانت جت على آمر كانت بقت اهون ومين بس من الألف دول هيقبل بواحدة زي مكسوره ومدبوحه پسكينة تلمه اااه لو اقدر أقولك مكنش ده بقى حالي فضلت ساكته الباب خبط فتحت لاقته ابوها متعجب من أنها لسه مجهزتش فسألها
أنتي لسه ملبستيش لحد دلوقتي كده هنتأخر.
مش هروح في حتة مش قادرة انزل ولا أقابل حد.
يابنتي
 

انت في الصفحة 1 من 19 صفحات